Cuba Banding

Friday, April 26, 2013

KONSPIRASI SPR memenangkan parti LANUN menjelang PRU13 tersebar!


ONSPIRASI SPR memenangkan parti LANUN menjelang PRU13 tersebar!

Posted by era pascaThursday, April 25, 201310 341 comments
  Delicious 
post ini di buat mengikut anologi siri penipuan SPR untuk memenangkan Parti Lanun. Walaupun ada sesetengah Post dari EP terpaksa di tarik balik kerana tekanan pihak berkuasa. EP akan masukan balik posting yang di anggap oleh PDRM sebagai posting fitnah dan buat posting ini dalam bentuk lebih mudah faham.

PERTAMA:
Ramai dari blogger mesra Pakatan Rakyat menerima email dari seseorang berkenaan mereka menerima kertas-kertas undi dari SPR. Yang menariknya kertas-kertas undi tersebut mempunyai no siri yang membolehkan SPR mengenali siapa yang membuat undian tersebut (Tidak RAHSIA) Maka gempak gepita lah seluruh alam siber berkenaan kertas undi yang sampai lebih awal dari tarikh pengundian awal 30April ini (lagi 5hari), di bawah adalah contoh kertas undi nya.

Walaupun sesetengah macai mengatakan ini kertas yang di buat sendiri oleh kami, kami tetap mempertahankan 
ketulenannya.
KEDUA:
Selang sehari sahaja isu pertama bangkit di laman web SPR melalui Pengerusi dan balaci nya sangat menggelabah dan membuat kenyataan balas serta mengancam dengan membuat report polis kerana terlepasnya kertas undi ini ke luar dari simpanan mereka. (Persoalaan ini tulen atau fitnah dari macai sudah terjawab 1bab)

Berikut adalah jawapan balas mereka (SPR SuruhanJaya Penipu Rakyat)

Sangat marah kerana kantoi integriti. lebih baik pihak yang buat paper SPM buat kertas undi lebih secure.

Report Polis pada laman2 web yang menyiarkan kertas undi ini, malah menafikan pengundian awal telah di jalankan.

KETIGA
Selain kantoi kertas undi, dimana integriti SPR boleh di pertikaikan, kini timbul lagi persoalan.PERSOALAN ASAL! kenapa ada nya pengundian sebelum tarikh? Ini persoalannya? Walaupun pihak SPR mengancam blog yang mengeluarkan kertas undi ini, bagaimana pula dengan proses pilihanraya yang di jalankan lebih awal? 
DATUK KAMARUDDIN, SPR menafikan bahawa pengundian awal telah di jalankan.
JANGAN MENIPU! Gambar di bawah ini apa? POLIS sedang main no ekor?

PENIPUAN SPR SEDANG BERLAKU NAMPAKNYA. PAGI TADI DIRADIO DENGAR SPR BUAT LAPORAN POLIS DAN BERKATA ADALAH SERIOUS MENIKMUAT KERTAS UNDI DAN BOLEH DIPENJARAKAN 5 TAHUN DAN MENAFIKAN ADA PENGUNDIAN YANG BERJALAN SEMALAM. TAPI GAMBAR DAN BERITA DIBAWAH MENUNJUKKAN SEBALIKNYA. NI DAH SALAH DAN BURUK UNTUK RAKKYAT YANG PRIHATIN ! SEBARKAN ! 
#TumbangBN #No2BN
PRU 13 nnt ☒ PAS ☒ PKR ☒ DAP

Seorang penjawat awam PGA dari kem PGA Galing Kuantan telah upload gambar sesi staf staf PGA sedang mengundi POS di Kem Galing Kuantan,Pahang.

Kegilaan apakah ini meskipun difahamkan tarikh pengundian awal sepatutnya ialah pada 30 April 2013 (lima hari sebelum tarikh undi awam).Berikut mesej yang dihantar oleh beliau:

Salam admin, minta jasa baik admin ambil berat apa yang saya ingin sampaikan ni.. Hari ni telah bermula undi pos bagi anggota PGA,di sini saya nak bagitau beberapa perkara

1) Undi pos sepatutnya bermula 3 hari awal dari undi awam tapi skrg ni baru berapa hari bulan?
2) Undi tanpa ada pemerhati dari SPR,hanya kantung undi sahaja yang ada
3) Kertas undi ada no siri
4) Sebelum pangkah undi, terdapat borang yang sudah tertera nama pengundi beserta no ic dan no siri yang sama dengan kertas undi
5) Borang tersebut dimasukkan bersama kertas undi ke dalam sampul sebelum digam dan dimasukkan ke kantung undi
6) Undi tak rahsia langsung, siap ada no siri, kawan-kawan ada kiri kanan, bersepah2 undi.. Suasana macam funfair!!

Nampaknya SPR sedang merancang memastikan BN menang,, bagaimanalah rakyat dan negara ingin berubah menjadi negara yang lebih baik..aksyik mempertahankan perompak berleluasa... sedih..
 

Ini jawapan dari PDRM. tapi mana SPR dalam hal ini? melepaskan tangan? atau PDRM sendiri kena kencing dengan SPR. Habis undi PDRM di manipulasi oleh SPR.

No comments: