Cuba Banding

Monday, December 5, 2011

Utusan sebarkan fitnah terbaru : Dikatakan Penceramah Pas Kata Nik Aziz ialah Nabi

Isu penceramah PAS mengatakan Nik Aziz ialah Nabi masuk Utusan
Multimedia, Audio & VideoOleh Ameno World

Utusan sebarkan fitnah terbaru yang membabitkan TGNA. Isunya ialah ada penceramah pas yang menyamakan TGNA = Nabi. Dan macam biasa ;

1. TGNA mesti salah. Walaupun apa2 benda tue orang lain yang buat tapi kesudahan nya tetap sama, iaitu kesalahan tetap terletak di atas bahu TGNA.

2. PAS akan disimpulkan sebagai parti sesat dan seme2 yang berkaitan dengan nya.


Lihat bawah neh ;




Isu di atas ialah satu lagi isu fitnah. Tiada mana2 penceramah pas yang mengatakan bahawa Nik Aziz ialah seorang Nabi. Apa yang cuma disampaikan ialah Nik Aziz = Ulama.Ulama ialah pewaris Nabi. Dan inilah yang dimaksudkan oleh penceramah pas. Bukanlah dia kata ada Nabi selepasnya Nabi Muhammad SAW dan sebagainya. Video di bawah neh adalah bukti.

Dan video di bawah neh ialah versi editing. Versi yang telah dicucuk dan ditokok tambah dengan persepsi serong. Bagi mereka yang tidak faham slang kelantan sudah semestinya akan terpedaya ;
Sesuatu pembohongan dan fitnah apabila diucapkan secara berterusan akan di anggap benar. Sama juga dalam kes di atas neh. Utusan dah banyak kali main fitnah2 neh dalam media mereka. Selama 22 tahun neh tiada satu saat pun utusan berhenti daripada mendendangkan fitnah2 kepada para pembacanya mengenai pas dan alim ulama dalam pas. 

Selama 54 tahun neh juga tiada satu saat pun pernah umno berhenti daripada menyebarkan perkara yang salah tentang pas. Tiada. Mereka tidak pernah fikirkan tentang pas, tiada walaupun untuk sesaat. Apabila berita fitnah neh diterbitkan di dalam utusan, dibaca pula oleh orang ramai sudah tentulah sangkaan dan persepsi buruk akan timbul. 

Orang akan memaki hamun pas, ustaz syamsul dan TGNA sebagai sesat lagi menyesatkan. Sedangkan mereka hanya mencedok sedikit sahaja dari isi ceramah, dan sebarkan seolah2 ia adalah mesej penuh ceramah dan akhirnya orang ramai sekali akan terpedaya bahawa TGNA adalah alim ulama yang sesat.

Benda neh sebenarnya dah lama. Dari isu tuhan mencarut dan sebagainya. Itu semua adalah fitnah semata2. Walaupun telah kita beritahu dengan jelas bahawa itu adalah fitnah, bukan sekali dua tetapi banyak kali kita bagitau apa yang utusan tulis itu adalah fitnah, jangan percaya. Baik dari isu kafir mengkafir sehinggalah kepada doa pecah perut, itu semua adalah fitnah. 

Tidak pernah kering airliur ahli2 / penyokong pas memberitahu bahawa itu semua adalah fitnah tetapi masih lagi ada orang yang menggunakan perkara2 tersebut sebagai alasan menolak perjuangan pas. Sedangkan benda yang dia jadikan sebagai hujah itu adalah fitnah. 

Pernahkah Nik Aziz cakap Allah swt mencarut, so kita pun boleh mencarut? <-- Fitnah. Apa yang Nik Aziz bagitau ialah dalam Alquran Allah swt melaknat orang2 yang ingkar dengan hukum dan ketetapan Allah swt. Inilah slang orang kelantan yang ramai orang tidak faham. Bukan pula TGNA menganjurkan budaya carut mencarut kerana ajaran Allah swt.

Contoh kes ;

Firman-Nya “Barang siapa yang membantah engkau tentang kebenaran itu, setelah datang kepada engkau ilmu pengetahuan, maka katakanlah: Marilah kami panggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, perempuan kami dan perempuan kamu dan diri kami dan diri kamu, kemudian kita bermubahalah (bersungguh-sungguh berdoa), lalu kita jadikan laknat Allah atas orang yang berbohong” (Ali ‘Imran (3):61).
Ini bererti mereka  yang membohongi Allah dan Rasul-Nya selepas dikemukakan hukum al-Qur’an dan Sunnah Nabi-Nya, tetapi mereka masih membantahnya, maka mereka itu dilaknati Allah dan Rasul-Nya. Ayat ini dikenali dengan ayat al-Mubahalah. Ia berlaku di antara Nabi (Saw.) dan Ahlu l-Baitnya (a.s) di satu pihak dan Nasrani Najran di pihak yang lain. <-- Ini, yang melaknat Allah swt, bukan nya manusia. 

TGNA hanya sampaikan apa yang difirmankan oleh Allah swt. Tapi utusan macam biasa, dia amek sedikit dari isi kandungan ceramah dan sebarkan ia besar2 seolah2 ia mewakili isi keseluruhan ceramah terbabit. Buka mata, buka ahti dan buka lah minda. 
Jika perkara [kebenaran] ini tidak sampai kepada ko, boleh lah ko bagi alasan neh di akhirat kelak bahawa aku tidak tahu yang utusan fitnah tgna, tapi kalau perkara neh sampai, ko tahu, dan masih berulang2 menyebutnya, ko sebenarnya sedang menyebarkan fitnah. Ini salah. TGNA tidak maksum. Dia ada melakukan kesalahan. Tetapi bila dia melakukan kesalahan, kita akan tegur kesalahan dia. Jangan kita fitnah dia atas benda yang dia tidak buat.


Fitnah tidak dibolehkan ke atas mana2 manusia. Baik manusia itu jahat, kafir, gay, lesbian, penjenayah, ataupun orang alim. Fitnah neh hukum dia berdosa. Tak kira ko fitnah orang baik, orang jahat, gay ka yahudi ka SM ka, apa ka hukum dia tetap sama. Fitnah tidak menjadi halal dalam apa juga konteks dan keadaan sekalipun.
Isu yang sama pasal undi pas masuk syurga, doa pecah perut, berkerjasama dengan syaitan, itu seme adalah fitnah dari utusan semata2. Mana mungkin seseorang tuk guru akan menganjurkan bekerjasama dengan syaitan? Ini kan dah masuk ke kategori syirik dan sesat lagi menyesatkan. Jika benar tgna berkata demikian sudah tentulah TGNA telah mereka tahan. Dengan kekuasaan yang ada pada mereka, mereka boleh sahaja menahan sesiapa. 
Alasan tgna orang berpengaruh sebab itu tidak menahan dia adalah karut. Sebab, andai benar tnga melafazkan kata2 sedemikian sudah tentulah mereka boleh buktikan dan tegakkan hujah2 mereka. Dan bila ada bukti, apa lagi rakyat nak soal? Tapi disebabkan tiada buktilah maka mereka tidak menahan tgna. Simple.
Isu berkenaan gincu, wanita cantik, hijab itu adalah perbezaan pendapat di antara alim ulama yang sengaja diperbesarkan oleh utusan. Dia bukan nak bagi elok, dia tambah api lagi supaya orang takut dengan pas. Arhh sudah. Masuk pas takley lah pakai gincu. Aku cantik mana boleh masuk pas dan sebagainya.  
Sedangkan itu cuma pendapat dan bukanlah ada apa2 hukum dan ketetapan tentang itu. Dah diberitahu awal2 bahawa tgna ialah manusia. Dan asal manusia itu adalah logik jika dia ada pendapat yang berbeza dengan manusia yang lain. Nak terima, terimalah. Taknak terima, sangkal lah. Tapi janganlah fitnah. Simple.
Namun sesuatu yang benar ini sukar diterima oleh orang2 umno. Walaupun kita bagitau cara baik ini fitnah sahabat. Ko bodoh dan sesat. Lalu kita bagitau lagi, ini salah dan fitnah kawan. Ko sesat lagi menyesatkan. Ini salah bro. Salah. Ko ektremis, ayah pin dan taliban. Hey bodoh nak mampos, aku dah bagitau kat ko banyak kali kan neh salah, neh fitnah, neh tak betul tapi ko tak nak terima dan masih lagi sebarkan fitnah pasai pa? Hahh.. neh lah..nehlah dia pas. Pandai maki hamun. Neh lah dia akhlak pas pandai label orang macam2. Macam neh ka nak jadi pendakwah?

Nampak?

Ahli + penyokong pas = manusia. Jadi tidak hairan kalau manusia yang seringkali difitnah naik marah. Yang hairannya ialah kenapa orang yang suka menfitnah + suka menyekat perkara yang benar masih lagi perasan bahawa merekalah pejuang islam. Inilah sesuatu yang pelik.
Bagaimanapun terdapat kelemahan dari jentera pas yang lama dah aku nak komplain dari dulu lagi. Orang pakai komputer depa pakai mesin taip. Kesalahan pas yang paling besar sekali ialah membenarkan lagu2 fitnah neh berkumandang diseluruh malaysia tanpa counter attack. Inilah kesalahan pas yang paling membencikan sekali. Dia boleh edar risalah. Dia boleh pongpang bela dap. Dia boleh beria2 bela dsai. Tapi bila dia sendiri kena fitnah, dia tatau cara nak counter attack bagi defend diri sendiri.  

Media penerangan PAS sibuk jaga dan fikirkan nak melindungi orang lain walhal diri sendiri dah nak mampos dah akibat kena tembak tubi2. Sudah sampai masanya media dan jentera penerangan pas mubasabah diri dan check balik kelemahan anda. Sebab, dari apa yang aku faham dan tahu media penerangan pas seharusnya mengclearkan mana2 fitnah dari jentera media umno dan menyebarkan kebenaran. Apa peranan itu dah bertukar kepada menyelamatkan dap dan pkr ka? Hello.. pkr dan dap, ada media sendiri untuk buat kerja itu. 


Disebabkan kelembapan media pas, maka utusan dengan sewenang2nya memanipulasikan isu tgna ialah nabi oleh penceramah pas sedangkan isu neh dah di counter attack oleh pelbagai blogs dan facebookers baik yang berparti pas mahupun bebas dalam 2 minggu kebelakangan neh. Tapi apa yang media pas buat? Tatau. Jangan tanya aku. Aku siyes tatau. Bai.

Ameno : Siput pun lagi laju dari media pas.
Posted on Sunday, December 04 @ 15:00:00 MYT by aya
http://www.selatanonline.


Soi Lek: Hudud akan musnah ekonomi Malaysia, bawa binasa diri

December 04, 2011
KUALA LUMPUR, 4 Dis — Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata pelabur-pelabur akan meninggalkan Malaysia manakala negara berhadapan dengan ‘kemusnahan diri’ jika hukum hudud dilaksanakan di Malaysia.
Beliau melahirkan pandangan terbaru ini ketika polemik mengenai sistem perundangan Islam itu masih berterusan. Dua bulan lalu ketika kepimpinan PAS merayu kepada umum agar diberi peluang untuk melaksanakan hudud di Kelantan sebagai percubaan, Umno pula berkata kini bukan masa yang sesuai untuk berbuat demikian.
Dr Chua (gambar) berkata sistem perundangan itu tidak adil kepada semua pihak khususnya ke atas kaum wanita selain mengenakan hukuman-hukuman kejam yang jelas bercanggah dengan konvensyen antarabangsa.
“Apabila rekod hak asasi kita tidak baik dan hukuman pula dianggap sebagai kejam, kedudukan global Malaysia akan merosot.
“Maka kita akan ada kesukaran untuk menarik pelaburan, malah pelabur-pelabur sedia ada juga kemungkinan keluar,” kata beliau kepada pemberita selepas merasmikan forum mengenai hudud di Wisma MCA di sini.
Bekas menteri kesihatan ini meramalkan bahawa pasaran saham akan jatuh antara 10 hingga 20 peratus jika hukum hudud digubal dan ia juga akan memberi kesan ke atas kewangan pelabur-pelabur tempatan.
“Apabila kesemua sektor ekonomi berhadapan dengan kesan, semua rakyat Malaysia tidak kira agama akan mengalami kesannya,” kata beliau lagi.
Pemimpin MCA itu menambah, sementara pentadbiran Barisan Nasional (BN) tidak sempurna, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sekurang-kurangnya ada visi yang jelas bagaimana untuk memperbaiki negara.
Ini bercanggah dengan agenda hudud pembangkang, yang boleh membawa Malaysia ke arah “binasa diri”, tegas Dr Chua.



Populariti Najib palsu semata-mata
Posted on Sunday, December 04 @ 15:00:00 PST by paktam

Artikel

Oleh MALAYSIA CHRONICLE
BUKANKAH ganjil bahawa kaji selidik selepas kaji selidik yang dikeluarkan pada minhttp://2.bp.blogspot.com/-bUFOJ_GIXjk/Tsusp6poxII/AAAAAAAAQPo/nIzu5AmcNcw/s1600/najib+tdo+d+perth.jpgggu lalu menunjukkan seolah olah Perdana Menteri Malaysia Dato’ Seri Najib Tun Razak dengan bibir merah jambunya yang hanya berjaya memenangi separuh pengundi di Pekan terus kekal popular?


Adalah sukar untuk menerima hasil daripada kaji selidik itu yang dilakukan atas dasar meraih wang sahaja memandangkan Najib sendiri ragu-ragu untuk mendapatkan mandat sendiri daripada rakyat.
Sebaliknya, dia hanya menggunakan mandat yang diperolehi oleh Abdullah Badawi. Ini merupakan sesuatu yang penuh kontradiksi.
Bagi kaji selidik lain pula, yang kononnya daripada parti-parti pembangkang dan beberapa universiti yang dikawal oleh kerajaan – mereka ini seolah-olah tidak mengambil endah akan hakikat bahawa beliau banyak dibabitkan dengan skandal dan sudah pasti hati nurani Najib sekarang sedang membunuhnya, walaupun secara perlahan-lahan.
Isteri beliau, Rosmah Mansor pula langsung bukan aset kepada kerjaya politik beliau. Rosmah juga telah dikaitkan dengan pelbagai skandal yang sudah pun diketahui ramai.
Dia seolah-olah tidak dapat mengawal; apatah lagi memberitahu isterinya batas-batas isteri seorang Perdana Menteri. Isterinya itu bersikap seperti seorang yang degil, keras kepala dan menjalani gaya hidup mewah menggunakan wang awam.
Untuk berlaku adil Najib, beliau boleh membuat tuntutan bahawa beliau adalah sepopular Tunku Abdul Rahman dan Abdullah Badawi di saatsaat terbaik mereka tetapi hantu model Mongolia Altantuya Shaariibuu yang telah diletup dengan C4 sentiasa mengekori bayangan beliau. Hantu itu tidak akan menghilang walau bagaimana sekalipun dia berdoa.
Kes bunuh tersebut menghantui beliau di mana jua beliau berada dan itu adalah seperti tindakan bunuh diri untuk politik. Beliau enggan memberi sebarang penjelasan kerana merasa dirinya tidak akan terlepas. Bukan itu sahaja, ada lagi kes rasuah Scorpenes yang berjumlah RM 7 billion Itulah sebabnya beliau cuba memandang remeh kes tersebut. Malangnya tiada sesiapa pun yang mempercayai hakikat itu.
Persepsi rakyat adalah yang paling penting dalam politik.
Kes yang sedang berjalan di Mahkamah Perancis itu mungkin akan memburukkan lagi keadaan untuk Najib pada bulan-bulan yang mendatang dan mungkin sejurus sebelum Pilihan Raya ke-13 nanti.
Sekarang pun sudah nampak bahawa Timbalannya Muhyiddin Yassin, menjauhi dirinya daripada Najib apabila berada di khalayak ramai, memberi tanda bahawa sesuatu yang buruk pasti akan timbul tidak lama lagi.
Masih banyak persoalan yang tidak terjawab daripada kes pembunuhan Altantuya: peranannya dalam pembelian kapal selam berbilion-bilion ringgit dari Perancis dan Sepanyol; rekod kemasukan beliau ke negara ini yang dipadam daripada sistem Jabatan Imigresen; hubungan antara Abdul Razak Baginda; pegawai peribadai Najib dan sepupu Altantuya; dan mengapa kedua-dua pembunuh yang disabitkan dalam kes itu masih di penjara dan belum dijatuhkan hukuman mati. Badan Kehakiman perlu memberi banyak penjelasan sebelum PRU 13.
Ini semua adalah persoalan-persoalan yang akan muncul sekali lagi pada PRU-13.
Seolah-olah bau busuk daripada membunuh Altantuya tidak mencukupi, peranan Najib dalam kes liwat II juga menjadi pemberat besar yang tergantung di lehernya.
Beberapa pihak yang berkenaan percaya bahawa Najib telah bertemu dengan Saiful Bukhari, lelaki yang telah menuduh ketua pembangkang Dato’ Seri Anwar Ibrahim meliwatnya. Dakwaan tersebut ditolak oleh pakar perubatan dan seolah-olah mencadangkan,seperti yang telah didakwa Anwar bahawa ada konspirasi peringkat tinggi terhadapnya seperti kes Liwat I Pemberontakan dalam Umno dan Kabinet Kes Liwat 1, telah dicipta oleh bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad yang terpaksa membayar harga yang tinggi apabila beliau pula terpaksa melepaskan jawatan disebabkan pemberontakan dalam Umno dan Kabinet Persekutuan yang diketuai oleh Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein Onn dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dato’ Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.
Akhirnya, Mahkamah rayuan memutuskan bahawa Anwar tidak meliwat Azizan Abu Bakar, pemandu isterinya.
Malah mereka yang membenci Anwar berasa kasihan terhadapnya dan meninggalkan Umno walaupun mereka masih enggan untuk mengundi beliau. Kes Liwat I telah menjatuhkan Umno dalam pilihan raya.
Liwat II, seperti Liwat I telah dicipta oleh Mahathir, dan jelas Umno menanggung kerugian besar dalam pilihan raya.
Perak yang dicuri daripada PakatanRakyat oleh Umno beberapa bulan selepas GE 12 pada tahun 2008, pasti akan kembali kepada pakatan pembangkang.
Selain Perak, PR sedang memburu Terengganu, Negri Sembilan dan melapangkan jalan-jalan di Sabah dan Sarawak, negeri-negeri yang dianggap Deposit Tetap Umno kerana banyak pendatang haram dalam daftar pemilih di sana.
PR telah meningkatkan pendaftaran pengundi tempatan untuk meneutralkan bilangan pendatang tanpa izin dalam daftar pemilih.
Najib juga tidak dapat melarikan diri daripada persepsi awam bahawa Mahathir memeras ugut beliau dan beliau dalam keadaan berserah diri pada setiap segi dan sudut.
Beliau sekarang sudah nampak perangai sebenar Mahathir yang dirahsiakannya daripada orang ramai selama hampir 22 tahun sehinggalah keluarnya kes Liwat I.
Skandal Najib selain pembunuhan Altantuya, Liwat I dan Liwat II juga pengkhianatan terhadap orang kuat Umno Kelantan Tengku Razaleigh Hamzah dalam perbalahan terkenal pada tahun 1987 untuk jawatan Presiden Umno dengan Mahathir.
Razaleigh tidak pernah memaafkannya dan terus menahan sokongan beliau yang penting dan juga tidak menghalang kemaraan PAS, ahli gabungan PR.
Bau busuk yang sama kuatnya dengan kes Altantuya dari Abdul Razak, ayah Najib, atas peranannya dalam rusuhan Melayu-Cina pada 13 Mei 1969 di mana Mahathir dan bekas Menteri Besar Selangor Harun Idris juga menjadi dalang.
Ketiga-tiga dalang ini juga menjatuhkan Tunku Abdul Rahman daripada jawatan Perdana Menteri.
Sihir tidak boleh menukar Najib daripada Katak kepada Putera Najib akan mati dengan kematian perlahan tetapi pasti boleh diduga memandangkan beratusratus juta wang pembayar cukai telah digunakan untuk perhubungan awam membersihkan imej beliau. Contoh jelas adalah rentetan ‘kaji selidik’ populariti beliau. Untuk itu, pujian haruslah diberi kepada ketua media baru yang telah dilantik dan berpusat di NST.
Sungguhpun begitu, yang menyedihkan adalah usaha itu secara terangterangan memalukan. Ahli silap mata terkenal seperti Houdini pun tidak akan dapat mengubah Najib daripada katak kepada Putera!
Sama ada dia mengaku atau tidak, suara hati Najib sedang mendambakan hukuman, dan pembersihan daripada dosa. Sesiapa pun boleh meneka bagaimana dan bilakah masa kejatuhan beliau akan tiba.
Mungkin sedikit akan menitiskan air mata untuk Najib dan Malaysia menanti seorang penyelamat yang akan membawanya keluar dari masalah yang telah ditanggung lebih daripada setengah abad. Najib sememangnya bukanlah orang itu.


No comments: